divendres, 2 d’abril del 2010

Tornada a la realitat

Ahir a les 8 del matí tornava a la realitat. Em tornava a quedar sola després de dos dies i mig de companyia. Mentre recollia matalassos, desfeia llits, posava rentadores, escombrava i fregava anava repassant el que han donat de si aquests dies en que el'Albert i la Bea han estat per aquí.

Dilluns, després de passar unes quatre horetes a la universitat treballant en un projecte vaig anar a cercar-los a l'estació. Després d'una petita confusió amb l'autobús que gairebé van anar a parar a Malmö, vam arribar a casa i vam dinar. A continuació, vam agafar les bicicletes i vam anar a fer la volta turística per Lund.

El dimarts va ser el dia d'anar de visita per Copenhague. En primer lloc, vam tenir molta sort amb el temps. En segon lloc, no vam tenir tanta sort pel que fa a un monument de la capital danesa però que ja ens n'havíem assabentat el dia anterior. No donaré detalls perquè un cop em passin les fotografies, faré una entrada perquè es mereix un capítol especial. Doncs bé, vam estar passejant pels carrers de Copenhague, l'ajuntament, el palau reial amb el canvi de guàrdia, el passeig marítim, el carrer de les cases de colors i vaixells, etc. És a dir, tot el que havíem de veure més un intent frustrat de trobar-nos amb el Juan (el meu ex-company de natació) e os seus pais. Tornada a casa i mentre sopàvem, vam veure el Barça de bàsquet que jugava el tercer encontre contra el Madrid i a dormir perquè estàvem els tres desfets de tant caminar.



I dimecres vam anar a Malmö. El dia es va despertar emboirat i va anar plovent durant tot el matí. Només arribar, vam anar a veure la zona del Tourning Torso i després ja vam fer via cap al centre.


Després de passejar pels carrerons del centre i veure que la pluja s'intensificava una mica, vam anar cap a la biblioteca municipal de Malmö i la zona on està el castell. Era una zona que encara no havia visitat i em va agradar. Dins del castell hi ha un parell de museus i a les afores hi ha un parell més que entres a tots pel mòdic preu de 20SEK ensenyant el carnet d'estudiant. Vam veure animalons, la història sobre el castell, Malmö i la zona, quan hi havia presència danesa i tota la pesca i una mica d'art modern suec. A més, també hi havia una exposició sobre Mandela que aprofitant que ara m'estic llegint el llibre, doncs em va semblar interessant però no em van deixar mirar-me-la amb detall. En sortir del castell i aprofitant el ticket, vam anar al museu que està al davant que seria com un museu de la ciència i de la tècnica on vam pujar a un submarí, veure cotxes antics, motors, màquines de tren, etc. Em va fer molta gràcia els cotxes antics perquè nosaltres estem acostumats a veure Seats, Citroëns, etc. mentre que aquí eren els primers Saabs i Volvos igual que les motocicletes. Res de Montesas, Derbis, etc. També haig de dir que per aquí no es veuen gaires motos.
A les quatre, hora en què els museus tanquen, havia parat de ploure i el sol començava a fer acte de presència. Vam aprofitar per anar caminant fins a Lillatorget i Stortorget i ja vam fer via cap a casa. Vam estar descansant una estoneta, dutxa, sopar i vam anar a veure el Barça amb alguns de la resi i a dormir.


Ahir el matí aquell parell agafaven el tren en direcció a Stockholm per conèixer la capital sueca. Jo per aquí, posant ordre a les meves possessions i fent una miqueta de feina, anant a nedar, a comprar... però segueixo de vacances.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada