dilluns, 24 de maig del 2010

Fika de comiat + Copenhaguen igen


Fa una setmana que no dono senyals de vida però haig de dir que ha sigut una setmana força atapeïda, no he parat ni un moment. A més, aquesta setmana podem dir que ha arribat la primavera en aquest país i segons quins dies, hem pogut treure la pols a les ulleres de sol i anar amb màniga curta. Evidentment, en aquest país hem patit l'efecte "Destape" ja que les nacionals ja duien els pantalons ben curtets, sandàlies i samarretes de tirants.

La setmana passada es va caracteritzar per acabar tots els treballs d'una assignatura que ja està acabada i seguir amb el treball de l'altre assignatura. Diguem que durant la setmana no va succeir res fora de lo habitual fins divendres. Divendres a les 8 estava per la universitat amb el treball en qüestió però a les deu me'n vaig anar a veure la presentació del treball de fi de carrera de dos telecos amics meus, l'Albert i el Gerardo. A continuació, me'n vaig anar a casa a dinar perquè a les dues m'havien convidat a un "fika" per acomiadar-nos abans de les vacances d'estiu. El fika és una activitat típica sueca que es duu a terme cada dia entre 2-3 vegades al dia. Habitualment té lloc a les 10 i a les 15 hores en què es pren cafè i un pastisset. Per exemple, kanelbullar. Doncs bé, unes sueques de classe que m'han acceptat dins del seu grup i m'han ajudat força i de fet, són les que m'ajuden a millorar el suec, em van convidar a fer un fika de comiat abans de l'estiu. Vam anar a la "koloni" d'una d'elles aprofitant el bon temps. La "koloni" és un espai on tenen parcel·les i cada un té el seu jardí amb l'hort. Alguns fins i tot tenen alguna caseta en la que poden viure a l'estiu. Doncs bé, a tres quarts de dues vaig quedar amb una que viu prop de casa meva i vam anar pedalejant fins a casa de l'altra. La veritat que vaig anar per llocs que encara no havia vist ja que la casa d'aquesta noia estava a la punta sud-oest de Lund. Un cop allà, ens vam trobar amb els demés i vam estar xerrant, menjant pastissets i prenent el solet! Cap allà les 7 de la tarda arribava a casa amb els braços una miqueta vermells. Per la ciutat ja es respirava l'ambient de "carnaval" però jo m'havia d'anar a dormir d'hora ja que el dissabte havia d'estar a les 8:30 a Copenhaguen.


Sí, heu llegut bé les dues darreres línies. Ha sigut el carnaval de Lund però això ho deixo per la següent entrada ja que sinó seria massa extensa. Doncs bé, els dissabte vaig anar a Copenhaguen per quarta vegada en aquest any ja que el meu tio Tito i la tia Ana havien vingut amb tota una colla d'amics per visitar la capital danesa. Tan sols arribar a l'hotel on dormien per tornar a esmorzar, em van rebre amb un "Tu potser no t'enrecordes però fa 20 anys, un cap de setmana et vaig fer de mare adoptiva i et netejava el mocs". Sens dubte, el dia prometia i realment, no va decebre tot i haver de tornar a visitar Copenhaguen. De fet, vaig entrar a l'ajuntament que sempre me'l mirava des de fora, vaig visitar la torre rodona que per pujar a dalt de tot has d'enfilar una rampa en espiral de 7,5 voltes i vaig fer el passeig amb barca. Pel matí estava ennuvolat però a les dues va obrir i carai quin sol! Vaig acabar com una bombeta i amb insolació! Crec que cada vegada m'estic tornant més fotosensible. La veritat que va ser un dia molt divertit amb tota la colla aquella i va acabar el dia amb un sopar del qual vaig haver de sortir abans per no perdre el temps. Arribava a casa a 3/4 d'onze destrossada i directe al llit. Dintre de poc, Karneval i Lund.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada