dissabte, 5 de maig del 2012

Lundaloppet2012

Ara feia dies que no escrivia, he anat una mica de bòlid... però no m'he mort!

Us deixo amb la crònica d'avui. És la crònica pel web dels de LaSalle Triatló però espero que també us agradi!


Estic contenta. Contenta amb mi mateixa. No he aconseguit l’objectiu que m’havia marcat però no m’he allunyat massa i, tenint en compte els detalls i les característiques de la cursa, estic orgullosa del resultat obtingut. Nois, ja sé que per vosaltres que sou unes màquines, el meu resultat queda emmascarat però m’és igual! Aquí va la crònica de la cursa que he fet avui!



Dissabte 5 de maig. Lundaloppet 2012 o en mode traducció “on”, la cursa de Lund. Lund, població del sud de Suècia on estic vivint, a tocar de Malmö o en la regió on passen les novel·les del Mankel pels aficionats. Tot i ser una regió plana, a Lund, les pujades existeixen, i avui ho acabo de confirmar per si quedava algun dubte.  La cursa eren 10km en un circuit que s’havien de donar dues voltes tot i que la sortida i l’arribada eren en llocs diferents. L’arribada tenia lloc a l’estadi d’atletisme. Després de la de 10km es corria la de 5km. Fins aquí, tot correcte. El que per mi no era normal era que la sortida fos a les 14:30! Sincerament, per mi i diria que per la majoria de nosaltres, un horari matador. Més que res pel tema menjar. I tot i que pensava que ho portava força bé i sota control, ha quedat clar que el meu cos no està acostumat a aquest horari i que al final, un gel (ja sé que sona de pardilla fotre’s un gel a una de 10km) però m’hagués ajudat a poder apretar els dos últims km.


Així que després d’un matí força etern i amb el cuquet a l’estómac, he agafat la bici i cap a la sortida. Sort que era baixada i m’ha servit per moure les cames una mica. Deixar la roba, escalfar un poc i la sortida a les 14:30 en punt.  El meu objectiu era fer sub50’ però també haig de confessar que era la primera cursa de 10km que feia, no era un circuit pla (sempre trio les millors curses per estrenar distància, si no que us ho digui el meu germà l’engatussada que em va fotre fa dos estius en una cursa a Bagà... allò sí que va fer mortal, per això no va haver crònica) , que entreno sola i que des de fa només dues setmanes he començat a incorporar sèries. Per sort feia sol, 10ºC però vent. Sabia que em passaria però esperava que no tant i es que el primer km l’he fet a 4:20... i he pensat, Maria, petaràs. He anat fent, recta llarga, la pujada al jardí botànic, torna a baixar per centre, ciment, empedrat matador, giragonses pel centre i la sorra/terra del parc completaven els primers 5km, tot això per sota dels 5. Ara amics, la segona volta, la recta eterna, la pujada una mica millor, la baixada fins al centre, “má o menos”, i la meva intenció era apretar els últims dos km (s’havia de fer honor al lema”) però quan m’ha pitat el rellotge els 8, he vist que la màquina no carburava prou bé. La gasolina s’estava acabant. El darrer quilòmetre se m’ha fet un poc feixuc, de cames perfecte, cardio també però el meu dipòsit ja anava en reserves. He creuat la meta i el meu rellotge marcava 51:11. Els temps oficials encara els estan cuinant. Diguem que he arribat a meta una mica hipoglucèmica, primera vegada que em passa corrent 10km però jo ho atribueixo a l’horari aquest. I perquè a aquesta hora? Doncs perquè és quan fa més calor! Jejeje

El xip que ens han donat, aquest encara no el coneixia

M’ho he passat bé, he debutat en 10km però vull destacar que el públic no animava gaire. Tot i tenir a la família donant-me ànims pel Whatsapp abans de la sortida, hi havia gent pels carrers però no animaven gaire i potser m’hagués ajudat a aguantar la “pájara”. Ara, tenia als “meus nens” que els hi dono classe de català esperant-me a mi i al seu pare amb una senyera a la última recta de l’estadi! Això m’ha pujat la moral! Teòricament hi havia més tios del departament de la universitat on estic però només m’he creuat a un... a saber !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada