dissabte, 26 de novembre del 2011

Per quins sets sous no es treuen la jaqueta?

Sempre em quedaran coses per entendre, aquesta és la conclusió. Però la d'avui no sé si la podré arribar a entendre perquè per molt que els hi pregunti, no sé a on arribarem a parar.

Tot i que aquest any no està fent excessivament fred, i ho dic de veritat, comptats dies hem rondat els zero graus (no sé fins a quin punt és bo), però de pluja i vent no ens estem salvant, no vol dir que la gent no s'hagi de posar jaqueta, guants i gorro. El gorro ho deixaria de moment en opcional però els altres dos, diria que són imprescindibles. Els guants ho són si et desplaces amb bicicleta. Doncs bé, ja us podeu imaginar la vestimenta del personal a l'hivern. Ai i em deixava els que porten bufanda també! Per tant, diguem que semblem un arbre de Nadal ben guarnit.

Feta la breu introducció, passem a l'acció.

Lo més habitual (o com a mínim a casa nostra) és que et tapes o t'abrigues quan surts al carrer i en quan arribes a un lloc (definim lloc com a casa, escola, oficina, botiga, metge, autobús, tren, etc.) el primer que fas, si es que t'hi estaràs més de 3 minuts diria jo, és treure't tota la roba d'abric. Perquè de petits et deien... Treu-te la jaqueta que aquí fa calor i sinó quan sortim tindràs fred! Qui no ha sentit aquestes paraules cinquanta mil vegades? 

Doncs bé, servidora, fidel al que a casa m'han repetit cinquanta mil vegades, i que a segons quins llocs, entres i ja sues com un porc amb tota la roba que duus a sobre, el primer que faig és treure'm el gorro, els guants i la jaqueta. Però què fan els meus estimats suecs? Jo la veritat, no ho entenc. Creieu-me que m'ho he preguntat cinquanta mil vegades, però no li trobo una resposta amb fonament i coherència. M'explico. Quan van a casa d'algú, evidentment es treuen la roba d'abric i les sabates (sí, aquí deixes les sabates a la porta i vas descalç per casa). A la universitat també es treuen la jaqueta, a l'escola, a la feina, etc. però en el tema desplaçaments no. És a dir, puges a l'autobús o al tren, i tant se val la durada del trajecte, que te'ls trobes a tots amb l'anorak ben cordat, els guants, la bufanda i el gorro ben posats! Us ho juro! Alguns potser es treuen el gorro però ja està! Així que cada vegada que pujo al tren o al bus, sóc la que monto l'espectacle treient-me la jaqueta i tota la pesca. Però es que a dins tant del bus com del tren fa calor! De veritat, que jo m'ofego. Així que no ho entenc. La única cosa que se m'acut és vagueria però es que després, al baixar del bus o del tren deuen al·lucinar amb el contrast tèrmic! No sé, per mi seguiran sent incomprensibles en segons quin sentits. Però es que la cosa no s'acaba aquí. Senyors i senyores, condueixen amb tota la parafernàlia! Sí senyor, amb l'abric, els guants i el gorro. I això sí que no hi ha per on agafar-ho. Com poden conduir semblant un ninot com el de Michelin? 

Per tant, no sé perquè ho fan. Potser ningú els hi ha dit mai lo de treu-te la jaqueta però jo crec que els hi fa mandra teure's tot per tornar-s'ho a posar tot però tampoc és per tant. Creieu-me que he estat intentant trobar una explicació però de moment ha resultat envà. Així que jo seguiré treient-me la jaqueta i ells seguirant anant més tapats que els esquimals a dins dels mitjans de transport. Visca la coherència!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada