diumenge, 6 de juny del 2010

A casa per vacances


Porto dies que vull escriure però la veritat que aquesta setmana ha sigut força intensa. En primer lloc dir que escric des de la meva nova residència. Sí, he hagut de canviar de casa ja que el meu "mini-apartament" pertany a un servei de la universitat en el que només et garanteixen habitatge el primer any. La veritat haig de dir que he tingut molta sort en trobar una habitació perquè el tema aquí a Lund és complicat però bé, ara ja està. Estic instal·lada en una habitació en un "corridor" o bé passadís a Delphi, una de les residències d'estudiants més gran de Lund en la que hi ha suecs i internacionals. El meu "corridor" està format per deu habitacions amb lavabo propi i cuina a compartir. De moment només he conegut a tres persones, dos suecs i un indi i tots correctes. Aquests dies el corridor està un poc buit ja que la majoria estan marxant tots cap a casa a passar les vacances d'estiu així que espero que a la tornada conegui a tothom. No sé, se'm fa estrany després d'un any de viure sola ara posar-me a compartir cuina però també crec que una mica de companyia va bé ja que ahir al vespre per exemple només vaig estar xerrant en anglès i en suec cosa que crec que és positiva.

Bé, apart de canviar de casa, aquesta setmana ha consistit en més coses. En primer lloc, dilluns passat vam presentar el "meravellós" projecte davant dels professors, doctorats del departament i l'home representant de la companyia. La presentació va ser llarga i les qüestions podríem dir que també ja que en total ens hi vam estar un poc més de dues hores. Això sí, en un ambient distès, sense tensions ni preguntes per putejar. Un cop es va donar per acabada la presentació i només quedàvem els 5 integrants del grup més els dos professors, va venir la sorpresa del dia. Un dels professors, se'ns gira i ens diu: " Me and Ola would like to invite you for lunch whenever it suits you; today, tomorrow..." Jo em vaig quedar de pasta de moniato! A qui se li passa pel cap que uns professors ens convidin a dinar després d'estar un quadrimestre sencer treballant en un projecte? Els suecs van al·lucinar un poc però jo no donava abast i com que a tots ens anava bé en aquell moment, doncs ens en vam anar a dinar els 7 plegats. Vam anar a un lloc on hi ha menú i hi van professors i gent de les empreses d'aquí al voltant.
Dimarts vaig acompanyar al Juan i a l'Albert a dur bosses a Malmö ja que el curs que ve viuran allà. Un perquè li han donat un doctorat i l'altre perquè espera trobar feina per aquí. Jo em pensava que només seria dur les bosses però vaig estar treballant rentant plats i endreçant coses però cap problema, per això estan els amics.
Dimecres crec que no va passar res excepcional però dijous tenia l'examen oral de suec. Aquest cop l'examen consistia en una exposició oral entre 5 i 10 minuts sobre el que volguéssim. Com que molta gent ho feia sobre les seves respectives ciutats i Barcelona ja la feia algú altre, vaig decidir ser un poc més original (o més rara segons com o miri algú) i vaig decidir fer-ho sobre la història dels Chupa Chups. El dilluns, el professor ja ens va venir a dir als "pardillos" de suec : espanyols i francesos, si no ens feia res arribar sobre dos quarts de sis per no haver d'esperar tant. I bé, sort d'això perquè érem els darrers en presentar i per tant, quasi exposàvem entre nosaltres així que el nivell quedava més igualat. Però bé, crec que va anar força bé dintre del que cap però divendres va ser un dia ben llarg. Pel matí vaig anar a l'oficina de relacions internacionals a que em signessin tots els certificats per les beques i a les quatre de la tarda examen de suec. La part de gramàtica puc dir que bé, la part de lectura i escriptura, haig de dir que li vaig posar una mica d'imaginació a l'assumpte. En acabar, vaig fer via cap a casa i vaig començar a recollir tota la casa. Déu ni do amb la merda que una arriba acumular durant un any! El dia que hagi de marxar d'aquí per sempre no sé com m'ho faré. Més val no pensar-hi ara! Després de recollir una mica, vaig sopar i vaig anar a Delphi que estaven tots per aquí per acabar sortint a Hallands, una nation. I ahir, doncs bé, el que he dit, de mudança i avui pràcticament ha consistit en muntar l'habitació, tornar les claus de l'altre casa i ara haig de fer la maleta per baixar demà cap a casa.

I me n'he oblidat, ha arribat el bon temps a aquest país! El dimecres va arribar el solet i això és la revolució del "destape". La temperatura és agradable, no fa calor però s'està bé, pots anar amb màniga curta al migdia i amb jaqueta al vespre i els suecs estan contentíssims!

Doncs bé, ja ha passat un curs i realment ha passat volant. El principi va ser dur però ara és quan ja t'hi trobes a gust. La gent està trista perquè és època de comiats però jo que voleu que us digui, hi ha una mica de passotisme en mi. Val suposo que és una mica egoista per part meva però el fet que a finals d'agost estigui per aquí una altra vegada no em fa pensar en acomiadar-me i més quan els amics més pròxims estaran aquí també. Me'n vaig cap a casa a passar l'estiu, a que em mimeu tots, a veure-us a tots però sabent que la meva etapa aquí a Suècia no ha acabat.

TREVLIG SOMMAR ALLIHOPA!!!


PD: sé que tinc present escriure sobre el Carnaval de Lund i tranquils que aquest estiu seguiré escrivint.


1 comentari:

  1. Despres d'un any (casi) gaudint de la teva prosa tan sols podem dir-te.
    Vi vill se dig!!!
    Petons

    ResponElimina