Tinc un problema. No tinc temps. Estic d’acord que
com a mínim no duc la pressió a sobre a la feina de quan havia de presentar el
“licentiate” però això no vol dir que no tingui res a fer. El ritme frenètic
setmanal segueix al mateix nivell.
Una de les diversions, mode irònic encès, ha sigut
corregir una de les entregues que tenen els alumnes del curs del qual jo porto
un grup per les classes de problemes. La data límit era el dijous a les 5 de la
tarda i des de dilluns a primera hora del matí, van anar arribant entregues que
servidora havia de corregir. Al principi, em feia certa gràcia ja que era la
primera vegada que em dedicava a corregir alguna cosa de nivell universitari,
però quan has de corregir unes 150 entregues, la gràcia no la trobes ni a les
soles de les sabates. Si més no, m’ha servit per constatar les diferències
amb el sistema educatiu de casa nostra i el suec a nivell universitari ja que jo he experimentat, com a alumna, els dos sistemes eduactius. Les
majors diferències serien les següents:
1. Les
entregues no tenen nota i per tant, no fan mitja amb l’examen. L’has d’entregar
i te la poden retornar si no està correcte. L’has d’anar entregant fins que
estigui correcte o aprovada i per poder anar a l’examen final, han d’estar
totes aprovades. Jo a aquest mètode li trobo certes pegues. La primera és ja
des del punt de vista del qui corregeix. Si tens 150 alumnes i a sobre, has de
retornar entregues, et passes la santa setmana corregint. També em sembla que
al no dependre d’una nota numèrica, els alumnes s’hi esforcen menys i entreguen
els exercicis sense posar-hi tanta atenció i esforç que el que hi dedicarien si
contribuïssin a la nota global de l’assignatura. A més,
els que retornes, la majoria només es dediquen a contestar la pregunta o
arreglar allò que està malament però no sé quants realment han entès perquè ho
tenien malament i per això tenen la oportunitat d’arreglar-ho. És a dir, que
només els hi importa si tenen aquella entrega aprovada o no. No sé si aquest
mètode és millor ni pitjor, jo només dono el meu punt de vista. Ja sé que aquí
són molt més flexibles i no porten la càrrega i l’exigència que dúiem a sobre
nosaltres i tenen uns altres criteris educatius però no sé si aquest mètode és
realment eficaç. El que sí que puc afirmar és que és una mala jugada, per
dir-ho suaument, pel pringat que li toca corregir.
2. Els
hi importa un rave la presentació. No és cap novetat per mi però he vist
entregues que m’ho han constatat. A part de que quasi totes són en llapis ( a
nosaltres pocs professors et deixaven entregar alguna cosa en llapis, sempre et
deien, i si agafo una goma i ho esborro tot, com justifiques que havies escrit
alguna cosa? ), moltes fan realment vergonya. Jo sincerament, no ho entenc. Amb
tot el que ens insistien des de tercer de primària, si no era abans, que havíem
de fer bona lletra, neta i polida! I si entregaves algun full brut s’havia de
repetir! I això era a l’escola i per tant, quan arribaves a la universitat, si
havies d’entregar qualsevol cosa, la presentació era primordial.
Majoritàriament sempre a bolígraf i els exàmens també. A mi sincerament m’és
igual que escriguin a llapis però que estigui net i s’entengui el que posa!
Perquè he vist fulls que realment són per retornar-los i dir-lis, nanos, o ho
entregueu més net i polit o em nego a corregir-los! Sembla que nosaltres ens
matem més per l’aparença que pel
contingut i ells, al revés però és fals. Trobo essencial una bona presentació
perquè per molt que una entrega ronyosa estigui bé, pels altres que l’han de
llegir, costa horrors! El que em costa entendre és com tenen els sants pebrots d'entregar el que entreguen, si no els hi fa vergonya. Per cert, a un que va venir a preguntar li vaig dir que per la propera, intentés millorar la lletra perquè no s'entenia res. Em va respondre que ho intentaria. Ja veurem.
Us deixo amb tres exemplars. El primer és d’un paio
que em dóna la sensació que és un crack perquè sempre les entrega a principis
de setmana, escriu amb ploma! i correctes des del principi. Potser no tindrà la millor lletra però les entregues són netes i s'entén tot. Tenim una teoria
que té descendència francesa i per això escriu amb ploma perquè sinó no m’ho
explico. Els altres dos… exemples de les millors perles amb les que m’he trobat aquesta
setmana.
I a partir de demà, em toca corregir la darrera
entrega de l’assignatura. Sí, una altra vegada em toca a mi però com a mínim em
salvo de corregir l’examen final.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada